niedziela, 27 sierpnia 2017

EXPLORING THE WORLD | SICILY HOLIDAYS | WAKACJE NA SYCYLII

Sycylio, ach Sycylio! Wyspa słońca - dosłownie i w przenośni, bo temperatura tutaj wynosiła 40 stopni w dzień i niewiele mniej nocą, a zachody słońca należały do najładniejszych jakie dotychczas widziałam. Mały procent tego o czym opowiadam widoczny na zdjęciach. Sycylia jest ogromna, zdecydowanie największa z wysp, na których byłam. Na plus można zaliczyć więcej miejsc do zobaczenia, na minus - odległości jakie trzeba pokonać, żeby się do nich dostać. Te odległości niejednokrotnie nas pokonały, zwłaszcza w zestawieniu z istnym żarem z nieba i tak sobie myślę, że żeby zwiedzić na spokojnie całą Sycylię, przydałoby się spędzić tam jakieś 3 tygodnie. Oczywiście wynajem auta znacznie ułatwia funkcjonowanie na Sycylii. W każdym razie - Trapani: tam mieliśmy hotel i tam podziwialiśmy te najładniejsze zachody słońca. Włoska kuchnia, zwłaszcza przepyszne makarony i wino w zestawieniu z takim widokiem to po prostu opcja idealna na spędzenie wieczoru we dwoje w Trapani. San Vito Lo Capo - plażownia doskonała, monumentalna góra, lazurowa woda, jasny piasek, kolorowe parasole - taka pocztówka na żywo. Dodatkowo w pobliżu dziesiątki klimatycznych restauracji, gdzie znowu można delektować się specjałami kuchni włoskiej, podziwiając przy tym ten pocztówkowy widok na żywo. Sporo do zaoferowania ma również Palermo - stolica wyspy i prawdziwy tygiel kultur. Jeśli zastanawiacie się nad wakacjami na Sycylii - jedźcie koniecznie!




33 komentarze:

  1. Mmm, te pizze wyglądają smakowicie! Po zdjęciach widać, że na Sycylii jest pięknie, ale ja nie przepadam za takimi upałami. Chociaż dla takich widoków warto się poświęcić. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy tam nie byłam, ale zdjęcia wyglądają rewelacyjnie i zachęcają do odwiedzenia Sycylii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. w tym roku planowaliśmy sycylię, jednak padło na Majorkę :)

    _____________
    PorcelainDesire ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak Majorka? Też mieliśmy na początku dylemat między Sycylią a Majorką 😉 Wygrała chęć zwiedzenia Włoch no i zasmakowania naszej ulubionej kuchni u źródła 😀

      Usuń
  4. Ale tam pięknie :) Śliczne widoki, narobiliście mi smaka na pizze :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyjazd za granice właśnie do Włoch lub Grecji, Hiszpanii to moje wielkie marzenie. :) Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. zdjęcia super. zachęcaja do odwiedzin!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę :). Przepiękne zdjęcia :)
    http://allicestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne miejsce! Coś pięknego. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Great photos! Wouldn't be great to have longer vacation? ;) xx Maja
    Maja's Muffin

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje zdjęcia przywołały mój marcowy wyjazd do Sycylii ( aż tak upalnie nie było, ale na tyle ciepło, że starczał nam krótki rękawek :-) Nam poza Palermo i Tąpani udało się zwiedzić także Marsalę ( z przygodami) i Erice ( w deszczu). Również bardzo polecam ten region- malowniczy, bardzo południowy i w tej części Włoch zdecydowanie da się wyczuć wpływ orientu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczne foty 😍
    Ło matko ja bym nie wytrzymała 40 stopni-ledwo dysze powyżej 25..😨😧
    Narobiłaś mi smaczka na tą pizzę 😘😍
    Pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne widoki - Sycylia musi być cudowna. Mam nadzieję, że kiedyś się tam wybiorę :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Do mnie Palermo nie przemowilo, ale inne regiony chetnie bym odwiedzila

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne widoki :*
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/08/letni-ootd-biaa-spodniczka-z-siateczka.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj pięknie, zdecydowanie to jedne z tych niezapomnianych wakacji :) Pozdrawiam cieplutko. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  16. Boże przedudne miejsca i zadjęcia :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/08/poprawa-pamieci-podczas-czytania-twoja.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne miejsce! Ładne zdjęcia! :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ledwo spojrzałam na 2 i 3 zdjęcie, a juz się zakochałam... jak tam pięknie!

    OdpowiedzUsuń